צפו: אלפים בשיעור כללי של מרן הגרמ"ה הירש בלייקווד

נתי קאליש No Comments on צפו: אלפים בשיעור כללי של מרן הגרמ"ה הירש בלייקווד

בראש האלפים ישבו ראשי הישיבה כאשר הגר"מ קוטלר רושם את השיעור כאחד התלמידים. מרן אמר: "כשלומדי התורה מתחזקים בלימוד התורה – מלכותו של הקב"ה מתגלה בעולם, וכאשר נחלשים ח"ו, זה פועל להיפך". מחזות מרשימים ומרגשים של ריתחא דאוריתא

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מסעו של מרן הגרמ"ה הירש בארה"ב נמשך. המוני לומדי תורה ועמליה גדשו את היכלה של ישיבת ליקווד המעטירה אליה הגיע מרן רבינו רה"י למסור שיעור כללי  ודברי חיזוק.

עם בואו למתחם הישיבה, יצאו לקראתו ראשי הישיבה הגאון רבי אריה מלכיאל קוטלר, הגאון רבי ירוחם אולשין, הגאון רבי דוד צבי שוסטל והגאון רבי ישראל ניומן, לקבל את פניו וללוותו עד להיכל בית המדרש הגדול.

בפתיחת השיעור, הקדים מרן שליט"א ונשא דברי חיזוק קצרים: "בימינו רואים רח"ל שהעולם כולו יורד פלאים, בכל העולם כולו יש התרחקות מכל מושג האמונה בד'. ולא רק בעולם שמחוץ לכותלי הישיבות, אלא אף בקרב הציבור החרדי ישנם בחורים חלשים שמתמודדים עם בעיות באמונה, ולא רק כאלה שכבר עזבו ל"ע את מסגרות הישיבות אלא אפילו כאלו שעדיין נמצאים בתוככי הישיבות ישנם כאלה שנחלשו באמונה. הדרך היחידה שאנו יכולים להשפיע על אחרים בעניין זה, הוא ע"י שאנו בני הישיבות נתחזק בעמילות בתורה, שע"י זה תתחזק האמונה בכל העולם כולו.

"המשימה שלנו, בני הישיבות, בשעה קשה זו, היא להתחזק בתורה, ולא רק מצד עצם החיוב לקנות שלימות ע"י לימוד התורה, אלא גם כי על ידי זה נזכה לחזק את האמונה אצל כל אחד מישראל.
בן תורה צריך להכיר כי יש לו אחריות על חיזוק האמונה בכל העולם כולו, שאם הוא לומד בעמלות כראוי, הוא גורם חיזוק באמונה בכל פינות ומחנות. זה שכל העולם כולו מתקיים על ידי לומדי התורה, זה הרי דבר ידוע לכל. אבל מבואר פה חידוש נוסף, כי עמוד האמונה בעולם תלוי בגודל העמילות של לומדי התורה, שכאשר בני הישיבות מתחזקים בעמלה של תורה כראוי, הרי מלכותו של הקב"ה מתגלה בעולם, ונפעל מזה חיזוק באמונה בכל העולם כולו. וכאשר נחלשים ח"ו, הרי זה פועל להיפך. ויהי רצון שנזכה להתחזק בעמלה של תורה ויגיעתה, ומתוך כך נזכה לומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים בביאת גואל צדק בב"א".

תוך כדי דיבור, החל מרן רבינו רה"י למסור שיעור בסוגיא ד'הילך' בבא מציעא, שנלמדת בישיבה בימים אלו. ההיכל היה מלא מפה אל פה באלפי בני הישיבה שנתקבצו ובאו להתבשם מאור תורתו של שריד לדור דעה ומגדולי מעתיקי השמועה של מייסד הישיבה מרן הגר"א קוטלר זצ"ל. כמו כן השתתפו בשיעור בחורים רבים מהישיבות הגדולות שבעיר התורה לייקווד, כמו למשל מישיבתו של הגאון רבי אהרן רייך חתנא דבי נשיאה של הגאון הגדול רבי שניאור קוטלר זצ"ל, וישיבות חשובות נוספות.

במהלך השיעור, התעוררו כמה מחשובי אברכי הישיבה והקשו קושיות, ומרן רבינו רה"ימהתפלפל והשיב לכל אחד במתינות ובבהירות. בקרב תלמידי הישיבה נרשמה התפעלות לנוכח העובדה המעניינת שראש הישיבה הגאון הגדול רבי מלכיאל קוטלר ישב ורשם לעצמו הערות בכתב לכל אורך השיעור.

עם תום השיעור, ליווהו אלפי בני הישיבה לבית המדרש ה'ישן', שם התפלל מרן ראש הישיבה מנחה עם ראשי ישיבת לייקווד ובני הישיבה. בדרכו, נתלווה עמו רה"י הגאון רבי ירוחם אלשין. לכל אורך הדרך, בין אלפי הצובאים מסביב, נדחקו בחורים ואברכים מבחירי הישיבה שנשאו ונתנו עם מרן רבינו ראש הישיבה בבירור מהלכו המחודש בסוגיה.



0 תגובות